joi, 16 aprilie 2009

despre noi in general

Am atat zilele trecute si ma gandeam ce a evoluat societatea noastra in ultimii 20 ani si cat de materialisti am putut devenii fara a ne mai pasa de cei din jurul nostru. Sa va dau un exemplu simplu si anume daca pana in anul 1989 vecinii se ajutau intre ei cu un ou , un cartof , un morcov pentru a-si termina mancarea si fiecare se vizita cu fiecare , incet lucrurile sau mai bine zis relatiile dintre ei sau schimbat radical azi multi dintre ei nici macar nu se mai saluta si mai grav se taresc din procese in procese.
Am stat si m-am gandit de unde schimbarea asta brusca de atitudine?
Sa fie din invidie ? Sa fie din mandrie ? Sa fie oare de vina societatea in care traim si care pune pe primul loc banul? Oare chiar asa de tare sa ne schimbam unii in acesti 20 ani?
Stau si ma intreb daca relatiile umane se bazeaza doar pe bani , in cine sa mai ai incredere ?
Nu sunt unul care sa planga dupa vechiul regim dar ceea ce regret de atunci sunt relatiile care existau intre oameni , parca erau mai deschisi unul cu celalalt se ajutau unii pe altii neconditionat , se sprijineau la necaz .
Azi intreaga societate s-a transformat intr-o jungla urbana , fiecare este pentru sine fara macar sa-l compatimeasca pe cel aflat la necaz ba chiar unii se bucura de necazul altuia si nici macar nu ascund asta.
Oare asa rau a ajuns societatea noastra?
E chiar asa greu sa ai un vecin adevarat sau un prieten adevarat?
Dar despre prieteni am sa scriu intr-un viitor nu foarte indepartat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu